Arpeggio viert 20 jaar

Arpeggio viert 20 jaar

Op zijn 20ste verjaardag opent communicatiebureau Arpeggio uit Terhulpen een tweede kantoor in Antwerpen en breidt het zijn klantenbestand in België en Nederland uit. Onder meer Jordan, Peterman en BMW Nederland behoren tot de nieuwe namen in de klantenportefeuille van het bureau. Deze laatste werd met name overtuigd door de succesvolle lokale communicatiecampagnes die Arpeggio de voorbije 20 jaar voor BMW Belux realiseerde. Dankzij zijn specifieke positionering op de Belgische markt bleef Arpeggio ook de voorbije 5 jaar groeien. Het bureau onderscheidt zich naar eigen zeggen door zowel grote bedrijven als regionale spelers kwaliteitsvolle marketingcommunicatie aan te bieden die focust op het lokale element, zonder de globale bedrijfsstrategie uit het oog te verliezen. In het bureau werken momenteel 16 professionals, gespecialiseerd in print, digital, social, fieldmarketing en merkidentiteit.

Arpeggio werd opgericht in 1996. Sindsdien legt het communicatiebureau zich toe op het ontwikkelen en uitwerken van marcomdiensten. Het lokale element is hierbij steeds het vertrekpunt om een overkoepelende visie voor een merk uit te bouwen. Daarnaast zijn flexibiliteit, een sterke aanwezigheid op het terrein, de uitgebreide kennis van de noden van lokale spelers, onderscheidende factoren voor Arpeggio. De lokale aanpak belet Arpeggio niet om buiten de landsgrenzen te treden. Naast België is het bureau ook internationaal actief, en dat binnen verschillende domeinen: social media, design, print en webcreatie. Onder meer BMW, MINI en hun dealernetwerken in België, Luxemburg en Frankrijk, de Belfius-agentschappen, de Intermarché-franchisenemers, Primabel en Funny zijn overtuigd van de à-la- cartebenadering van Arpeggio. In 2012 nam Maxime Paquet het roer van Arpeggio over en schakelde hij een versnelling hoger. Recent opende Arpeggio een kantoor in Antwerpen, om beter te beantwoorden aan de behoeften van zijn Vlaamse en Nederlandse klanten. Vooral de nabijheid, de terreinkennis en de successen voor BMW Belux konden BMW Nederland overtuigen om hun communicatie aan Arpeggio toe te vertrouwen.

Arpeggio Antwerpen is gespecialiseerd in content en storytelling. Het Antwerpse team staat in nauw contact met het hoofdkantoor in Terhulpen en toont zich sterk in social media en digitale activaties. “Wij schaven onze knowhow constant bij. Nieuwe trends en technologieën ontvangen we met open armen. Tegelijk waken we erover dat we de markt en z’n spelregels door en door kennen, ook al evolueren die constant," zegt Maxime Paquet. "Van de ene generatie op de andere kan er enorm veel veranderen. Denk maar aan de rol van influencers. Klanten zijn beter geïnformeerd en veeleisender dan ooit, waardoor ze minder trouw zijn en consumptie verschuift. Daarom moet elke communicatie-actie beantwoorden aan de behoeften van de specifieke doelgroep: zinvol en met een positieve impact. Het beste voorbeeld van onze bekwame aanpak is een van onze historische klanten: BMW. Als 20 jaar verzorgt Arpeggio met succes de communicatie van het Belgische netwerk van 69 BMW-concessies. Sinds enkele jaren zijn daar trouwens Luxemburg en Frankrijk bijgekomen. De internationale strategie van BMW trekken wij subtiel door op lokaal niveau. Zo kunnen we tegemoetkomen aan de zeer concrete noden van de concessies en hun klanten. Dankzij onze uitgebreide expertise in de autosector kan ons agentschap ook andere gereputeerde merken helpen met doordachte strategieën en de uitwerking ervan in print, web en field.”

Let’s ad together?

Heeft u een vraag of een project in gedachten? Neem contact op met onze creatievelingen, strategen, accounts en management.