Arpeggio en Régie Communale Autonome de Charleroi verzoenen parkeren en shoppen

Arpeggio en Régie Communale Autonome de Charleroi verzoenen parkeren en shoppen

De verkeersindigestie aanpakken in het centrum van Charleroi – dat talrijke werven telt – en tegelijk shopping in de stadskern doen heropleven, dat is een van de missies van de Régie Communale Autonome de Charleroi. Ze doet daarom diverse ingrepen, soms eenmalig, soms structureel. En ze vertrouwde de communicatie errond toe aan Arpeggio.

Mobiliteit is een hot topic en dat is zeker het geval voor stadscentra zoals dat van Charleroi. De moeizame zoektocht naar een parkeerplaats om gaan te winkelen doet het centrum dichtslibben. Op lange termijn ontmoedigt het zelfs het cliënteel om de handelszaken in het centrum te bezoeken.

Maar toen het team van Régie Communale Autonome de Charleroi en de strategen, accounts en creatievelingen van Arpeggio zich samen over dit probleem bogen, vonden ze al snel een simpele, efficiënte en goedkope oplossing. En soms moet je daarvoor de zaken gewoon even vanop een afstand bekijken. Terwijl de parkeerplaatsen in de winkelstraten op zaterdag altijd volzet waren, kon je enkele straten verder makkelijk een plaatsje vinden rond scholen en kantoorgebouwen. De idee was dus gevonden: parkeerplaatsen aanbieden in deze nabijgelegen straten, langs de assen waar geen werken plaatsvinden, om zo het verkeer weg te leiden van de files.

De actie kreeg de naam "Shopping malin" en overtuigde mensen met de boodschap "Je favoriete winkels op slechts 10 minuten wandelen". Van de strategie tot de realisatie van een mini-site, flyers, totems, sleeves voor parkeerautomaten, social media ... Arpeggio nam alles voor z’n rekening. En met succes! Sinds de start van de campagne op 1 juli worden duizenden gratis parkeerplaatsen vlotjes gevonden door shoplustigen. Die zijn blij met het gemak en met het gratis aanbod.

Zo zie je maar dat de oplossing nooit veraf is!

Let’s ad together?

Heeft u een vraag of een project in gedachten? Neem contact op met onze creatievelingen, strategen, accounts en management.