Arpeggio goes international en verovert BMW Group AG

Arpeggio goes international en verovert BMW Group AG

Een nieuw model verkopen dat nog niet in de showroom staat. Een onmogelijke taak? Niet voor de BMW Group. De voorbije maanden werden wereldwijd meer dan 2600 wagens verkocht, nog vòòr de lancering van het model. Belangrijke factor in dat succes: Be The First, de pre-reservatietool die communicatiebureau Arpeggio voor BMW Group AG ontwikkelde.

Tijdens een exclusief pre-launch evenement van de BMW Brand Store in Brussel werd de BMW i8 Roadster gelanceerd. Om die lancering te ondersteunen, bouwde Arpeggio de eerste versie van BMW Be The First. Tijdens het evenement konden genodigden via deze tool de wagen ter plaatse pre-reserveren. Een revolutionair project dat op een week tijd meer dan 50 pre-reservaties opleverde. Daarmee werd het jaarquotum van BMW Belux ruimschoots overtroffen. Na dit succes werd BMW Be The First verder uitgebreid. Klanten kunnen nu hun pre-reservatie direct bevestigen via een kredietkaart. De laagdrempelige en performante betalingsmodule herleidt de drop-off ratio tot een minimum. Prospects informeren over een nieuw model kan ook rechtstreeks via de tool. Vanuit de back-office kunnen de nationale verkoopszetels én alle dealers geïnteresseerden warm maken om tot een pre-reservatie over te gaan.

Intussen wordt BMW Be The First tot ver buiten onze landsgrenzen ingezet tijdens lanceringsevents. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid, performantie en personalisatiemogelijkheden wordt de tool momenteel in een tiental landen gebruikt, waaronder Italië, Japan, Australië, Noorwegen, Frankrijk en Nieuw-Zeeland.

Let’s ad together?

Heeft u een vraag of een project in gedachten? Neem contact op met onze creatievelingen, strategen, accounts en management.