Een pre-reserveringsplatform voor een ultra-gelimiteerde editie
Internationale webontwikkeling
Meertalige UX/UI
API-integratie & realtime voorraadbeheer
Contentbeheer & lokale wetgeving
BMW M GmbH lanceerde een gelimiteerde editie van de BMW M4 Competition in samenwerking met het New Yorkse streetwear-merk Kith. Met slechts 150 exemplaren wereldwijd was de vraag enorm. Voor deze exclusieve lancering vertrouwde BMW M op Arpeggio voor het ontwikkelen van een online pre-reserveringsplatform, toegankelijk in zeven landen: Australië, Oostenrijk, Canada, Duitsland, Japan, Polen en Zwitserland.
Arpeggio ontwikkelde een intuïtief platform waarmee klanten hun voertuig konden configureren en reserveren door een voorschot te betalen. Elk land beschikte over aangepaste content, inclusief formulieren, wettelijke teksten en bevestigingsmails — allemaal in de lokale taal. Voor de Amerikaanse markt werd een API-verbinding opgezet met de lokale BMW-sites, wat realtime synchronisatie van de beschikbare voorraad mogelijk maakte.
De belangstelling stond in verhouding tot de exclusiviteit: in slechts 30 minuten waren alle 150 voertuigen volledig gereserveerd. Voor klanten die hun bestelling niet konden afronden, werd een inschrijfformulier voorzien om hen op de hoogte te houden van toekomstige BMW M-nieuws. Tot op heden hebben meer dan 800 enthousiastelingen zich geregistreerd — een bewijs van het succes van de operatie.
Het was de eerste keer dat BMW M een pre-reserveringsplatform op zo’n internationale schaal lanceerde. Gezien het succes overweegt het merk dit model opnieuw te gebruiken voor toekomstige exclusieve lanceringen.
Cookies
Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie