Het volledige ondernemerschapspotentieel van een regio zichtbaar maken
Communicatiestrategie
Webontwikkeling
Videoproductie
Visuele identiteit
Digitale en printcampagnes
Charleroi Entreprendre is de katalysator van ondernemerschap in de regio Charleroi Métropole. De uitdaging was groot: het brede scala aan diensten – vaak onbekend – onder de aandacht brengen van een breed publiek (projectdragers, zelfstandigen, KMO’s, studenten…) en gekwalificeerde leads genereren. Arpeggio kreeg de opdracht een duidelijke, inspirerende en resultaatgerichte communicatie te ontwikkelen, met een combinatie van strategische visie, grafische samenhang en performante digitale activatie.
We hebben een overkoepelende communicatiestrategie ontwikkeld om de merkuitingen te structureren, de gebruikerservaring te stroomlijnen en de bekendheid van de organisatie te vergroten. Tegelijkertijd hebben we de visuele identiteit herwerkt en geharmoniseerd, zodat alle contactpunten – fysiek en digitaal – coherent zijn en een uniform grafisch universum ontstaat.
We ontwikkelden een unieke website die alle diensten, instrumenten en expertise van Charleroi Entreprendre samenbrengt. Ergonomisch, modern en responsive, de site vergemakkelijkt de toegang tot informatie, valoriseert de inhoud en verhoogt de conversie van geïnteresseerde bezoekers.
Om de bekendheid van Charleroi Entreprendre te vergroten, lanceerden we een gerichte digitale campagne op Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Display en Google Ads. Elk kanaal werd geoptimaliseerd om zichtbaarheid, verkeer en conversie te genereren, met een focus op prestaties.
Meer dan 10 videocapsules werden geproduceerd, met lokale ondernemers die begeleid werden door Charleroi Entreprendre. Deze authentieke getuigenissen maken de dienstverlening menselijker en versterken de geloofwaardigheid van de begeleiding. Daarnaast werden printmaterialen (affiches, folders, POS-materialen…) ontwikkeld om de zichtbaarheid op het terrein te vergroten en de impact van de campagne in de publieke ruimte te verlengen.
In slechts 3 maanden genereerde de campagne meer dan 4 miljoen impressies over alle kanalen, 12.000 unieke bezoekers op de nieuwe website en een sterke stijging van bekendheid en contactaanvragen. Een tastbaar bewijs dat doordachte communicatie de zichtbaarheid van een ondernemend ecosysteem aanzienlijk kan transformeren.
Cookies
Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie