Logo Arpeggio
  • Agency
  • Diensten
  • Cases
  • Contact
  • FR
  • NL
  • EN
Com’ With a Flow

Clinique Notre-Dame de Grâce

De mens centraal in een impactvolle recruteringscampagne

Clinique Notre-Dame de Grâce
  • Recruitmentstrategie & employer branding

  • Conceptcreatie & art direction

  • Fotoproductie & videoproductie

  • Multichannel uitrol (print, digitaal, terrein)

  • Beheer van advertentiecampagnes & HR-ondersteuning

Een creatieve reactie op een zeer actuele urgentie

Het tekort aan zorgpersoneel in België is een grote uitdaging voor veel ziekenhuisinstellingen. De CNDG moest in zeer korte tijd meer dan 20 verpleegkundige functies invullen, in een context van hevige concurrentie en een gespannen arbeidsmarkt. Om dit aan te pakken, schakelde de kliniek Arpeggio in om een onderscheidende, oprechte… en effectieve wervingscampagne te ontwerpen.

Clinique Notre-Dame de Grâce

Een employer brand die beleefd, authentiek en positief is

In plaats van te werken met generieke beelden of institutionele boodschappen, bedachten we een campagne die focust op de echte gezichten van de CNDG. Het concept speelt in op de slogan van de kliniek — “L’essentiel, c’est vous” (“Het belangrijkste is u”) — door een persoonlijke boodschap te richten aan elke potentiële kandidaat: “L’essentiel, c’est toi” (“Het belangrijkste ben jij”). Een directe, warme uitnodiging die het gevoel van verbondenheid versterkt en het menselijke, familiaire DNA van de instelling weerspiegelt.

Clinique Notre-Dame de Grâce

Een 360° wervingsstrategie

De campagne werd uitgerold over een breed scala aan kanalen: sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn), Google Ads, lokale pers, postmailings, website, flyers, POS-materiaal ter plaatse, voertuigbelettering en actieve deelname aan Job Days. Elk contactpunt was ontworpen om zichtbaarheid te creëren, interesse te wekken en actie te stimuleren. Tegelijk ondersteunde Arpeggio de CNDG bij de interne organisatie van de sollicitatieverwerking om het wervingsproces te stroomlijnen.

Clinique Notre-Dame de Grâce
Clinique Notre-Dame de Grâce
Clinique Notre-Dame de Grâce
Clinique Notre-Dame de Grâce
Clinique Notre-Dame de Grâce

Concrete resultaten, een versterkt team

De campagne genereerde in korte tijd een aanzienlijk aantal cv’s, met diverse en gemotiveerde profielen die aansluiten bij de waarden van de kliniek. De klant prees zowel de relevantie van het concept als de algehele effectiviteit van de aanpak, die creativiteit, strategie, kanaalbeheer en HR-ondersteuning combineert. Een bewijs dat employer branding, wanneer oprecht en goed uitgevoerd, het verschil kan maken op een competitieve arbeidsmarkt.

Clinique Notre-Dame de Grâce
  • Cases

    Cases

    Bekijk al onze cases

    Al onze cases
  • Brasserie Dubuisson

    Brasserie Dubuisson

    Een uniek toeristisch aanbod onthullen met een sterke identiteit

    Ontdek het project

Zin om ook uw flow te lanceren?

Contacteer ons en we antwoorden snel.

Jobs Contacteer ons

Wanneer alles op elkaar afgestemd is, gaat alles sneller

Ontdek onze flow.

Lees ons manifest

Waterloo Road Center
Waterlosesteenweg 198/16
1640 Sint-Genesius-Rode

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Logo Sortlist Best In Class
  • Logo Digimedia top 100 des agences digitales de Belgique
  • Logo Google Partner
  • Logo Meta Verified
  • Logo Trends Gazelles 2022
Logo Arpeggio
  • BTW BE0457 568 794

  • ©2025 Arpeggio

  • Cookies

  • Privacy policy

Cookies

Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie

Sluiten