BMW M

Arpeggio ontwikkelde voor BMW M GmbH een platform waarop klanten in zeven landen een pre-reservatie konden maken voor de exclusieve BMW M4 Competition x Kith. De prestaties van het platform bleken even uitzonderlijk als die van de wagen: de 150 beschikbare exemplaren waren in 30 minuten gereserveerd.

De BMW M4 werd nog maar pas geïntroduceerd, maar BMW bracht zopas al een limited edition van deze sportwagen op de markt. In samenwerking met het Amerikaanse streetwearlabel Kith werd de BMW M4 Competition x Kith ontworpen. Wereldwijd waren van dit exclusieve model slechts 150 exemplaren beschikbaar.

Om de lancering in goede banen te leiden, vroeg BMW M GmbH aan Arpeggio om een reservatieplatform te ontwikkelen. Klanten uit zeven landen (Australië, Oostenrijk, Canada, Duitsland, Japan, Polen en Zwitserland) konden de wagen online configureren én reserveren, na het betalen van een voorschot.

Ook de Amerikaanse markt werd bediend: hiervoor bracht Arpeggio een API-connectie tot stand tussen hun platform en de Amerikaanse BMW website, zodat de hoeveelheid beschikbare wagens nauwkeurig opgevolgd kon worden.

30 minuten na de lancering van het platform waren alle 150 beschikbare wagens gereserveerd. Laatkomers en andere geïnteresseerden konden hierna een formulier invullen om op de hoogte te blijven van nieuws over BMW M. Hierop schreven zich intussen al meer dan 800 mensen in.

  • BMW M

  • BMW M

Arpeggio stond in voor de ontwikkeling van het volledige platform, en verzorgde op maat van elk land de implementatie van de inhoud, waaronder formulieren, legale teksten en bevestigingsmails.

Het was de eerste keer dat BMW M op internationale schaal een platform uitrolde waarop zoveel landen intekenden. Door het overweldigende succes, overweegt BMW M om het platform ook in te zetten voor volgende lanceringen.

  • BMW M

  • BMW M

  • BMW M

  • BMW M

Let’s ad together?

Heeft u een vraag of een project in gedachten? Neem contact op met onze creatievelingen, strategen, accounts en management.