Het beroep advocaat moderniseren met humor en relevantie
Communicatiestrategie
Conceptontwikkeling
Audiovisuele productie
Social media & digitale marketing
Multikanaal mediaplan
Avocats.be wilde het imago van het beroep van advocaat bij het grote publiek moderniseren. Het doel? Tonen dat een advocaat niet alleen een crisismanager is, maar ook een partner in preventie. Een delicate uitdaging in een sector die vaak als technisch en zelfs intimiderend wordt ervaren. Om deze uitdaging aan te gaan, ontwikkelde Arpeggio een gedurfde, impactvolle en toegankelijke campagne, ontworpen om zowel burgers, professionals als de media te bereiken.
We vertrokken van een bekende slogan — « Een advocaat is iemand die je vooraf moet raadplegen om later problemen te vermijden » — en gaven er een creatieve draai aan. Het concept draait om korte videoclips die absurde of overdreven situaties tonen, en op een humoristische manier de cruciale rol van de advocaat vooraf belichten. De toon, geïnspireerd op “informatieve berichten”, zorgt voor een verrassend effect dat de merkherinnering versterkt en tegelijk betrokkenheid opwekt.
Casting, artdirection, storyboard, opname, montage: elke video werd ontworpen als een mini-fictie. De campagne omvat verschillende formaten (16/9, vierkant, verticaal), versies in drie talen (FR, NL, DE), en diverse afgeleiden: affiches, visuals voor social media, e-mailhandtekeningen… Een compleet concept, afgestemd op brede verspreiding en maximale duidelijkheid van de boodschap.
Om de impact te vergroten, zette Arpeggio een multichannelstrategie in met social media, YouTube pre-roll, SEA, retargeting en gesponsorde content. Elke verspreidingsronde wordt realtime gestuurd via specifieke KPI’s, waardoor de prestaties tijdens de campagne geoptimaliseerd kunnen worden. Het doel: maximale zichtbaarheid, de juiste doelgroepen bereiken en de ROI van mediainvesteringen garanderen.
Ontworpen als een episodische serie, evolueert de campagne het hele jaar door en behandelt ze diverse thema’s: bemiddeling, beroepsgeheim, klantrelaties, ondernemingen… Dit seriële format maakt een continue en coherente communicatie mogelijk en versterkt de herkenning van het merk Avocats.be. Een diepgaande communicatie die duurzaam een nieuw perspectief op het beroep vestigt.
« Arpeggio heeft uitstekend voldaan aan de uitdaging om ons vak toegankelijk te maken zonder het te vervormen. Hun creativiteit, juiste toon en reactievermogen maakten dit project een waardevolle samenwerking. »
Stéphane Gothot, Voorzitter Avocats.be
Cookies
Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie