Logo Arpeggio
  • Agency
  • Diensten
  • Cases
  • Contact
  • FR
  • NL
  • EN
Com’ With a Flow

BMW Belux

Een productlancering omzetten in 71 merkervaringen

BMW Belux
  • Creatie van evenementconcepten

  • Art direction & copywriting

  • Merk- & evenementrichtlijnen

  • Maatwerkbegeleiding voor concessies

Een nationale lancering, een buitengewone ambitie

Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe BMW X1 moesten alle concessies in België en Luxemburg een lanceringsevenement organiseren. Maar BMW Belux wilde verder gaan dan een eenvoudig “autovernis”. Het doel: van elk evenement een echte merkervaring maken, inspirerend, elegant en onderscheidend. In dat kader werd Arpeggio gevraagd een origineel concept te ontwerpen dat lokaal op grote schaal toepasbaar is.

BMW Belux

Sweet Dreams: een signature concept om overal uit te rollen

We bedachten Sweet Dreams, een narratief en visueel concept dat uitnodigt om groter te dromen — perfect in lijn met de ambitieuze lijnen van het nieuwe model. Het storytelling legt de nadruk op ontsnapping, elegantie en projectie in een nieuwe levensstijl met BMW. Dit concept diende als rode draad voor de hele campagne: visuals, teksten, aanbevelingen voor sfeer en activiteiten, alles werd ontworpen om een meeslepende en consistente ervaring te bieden in elke concessie.

BMW Belux

Een toolkit voor 71 lokale evenementen

Om een vloeiende toepassing in elke concessie te garanderen, ontwikkelde Arpeggio een complete eventkit: grafische lijn, beeldbank, scenografische aanbevelingen (catering, ontvangst, dresscode, sprekers, animaties), teksten voor uitnodigingen en elementen voor lokale aanpassing. Dit turnkey systeem maakte het mogelijk om een nationale lancering om te zetten in 71 unieke en samenhangende evenementen, terwijl elke vestiging de vrijheid had de ervaring te personaliseren.

BMW Belux
BMW Belux
BMW Belux
BMW Belux
BMW Belux

Resultaat: een verbindende en memorabele lancering

Dankzij dit concept presenteerde de lancering van de BMW X1 niet enkel een nieuw model. Elke concessie kon haar lokale imago versterken, een band opbouwen met haar klanten en een frisse wind laten waaien door de eventaanpak van het netwerk. Een concrete demonstratie van Arpeggio’s vermogen om een nationaal briefing om te zetten in een multi-site activatie met hoge meerwaarde.

  • Cases

    Cases

    Bekijk al onze cases

    Al onze cases
  • Clinique Notre-Dame de Grâce

    Clinique Notre-Dame de Grâce

    De mens centraal in een impactvolle recruteringscampagne

    Ontdek het project

Zin om ook uw flow te lanceren?

Contacteer ons en we antwoorden snel.

Jobs Contacteer ons

Wanneer alles op elkaar afgestemd is, gaat alles sneller

Ontdek onze flow.

Lees ons manifest

Waterloo Road Center
Waterlosesteenweg 198/16
1640 Sint-Genesius-Rode

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Logo Sortlist Best In Class
  • Logo Digimedia top 100 des agences digitales de Belgique
  • Logo Google Partner
  • Logo Meta Verified
  • Logo Trends Gazelles 2022
Logo Arpeggio
  • BTW BE0457 568 794

  • ©2025 Arpeggio

  • Cookies

  • Privacy policy

Cookies

Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie

Sluiten