Een nieuwe naam voor een nieuw tijdperk
Merkstrategie
Naming & positionering
Visuele rebranding
Conceptontwikkeling
Communicatieplan
Wauters is een goed gevestigde familiale onderneming in Wallonië, gespecialiseerd in de distributie van bouw- en inrichtingmaterialen. Tijdens een generatieoverdracht begon het bedrijf aan een nieuwe fase van ontwikkeling met de opening van een vestiging in Gosselies. Dit belangrijke moment bood de ideale gelegenheid om het volledige positionering en de identiteit van het merk te herdenken.
Het doel? Het merk afstemmen op de toekomstige visie, het imago moderniseren terwijl het trouw blijft aan zijn geschiedenis, interne en externe doelgroepen verenigen en de basis leggen voor een performante communicatie. Arpeggio ondersteunde Wauters in deze transformatie op het snijvlak van strategie, creativiteit en performance.
Plastics Wauters verdwijnt, Wauters neemt het over. Deze naamswijziging weerspiegelt de wens voor duidelijkheid en uitbreiding. De positionering van het merk werd herzien om beter in te spelen op de behoeften van een veranderende markt: een breder professioneel aanbod, betere toegankelijkheid voor particulieren en een sterke lokale verankering. Het rebrandingproces versterkte de legitimiteit van het bedrijf en introduceerde een nieuwe groeigerichte dynamiek.
We ontwierpen een moderne en impactvolle visuele identiteit, die tijdloos is en tegelijk de vernieuwing van het merk benadrukt. Het logo, de kleurenpalet, typografie en visuele middelen werden herzien om een coherent, leesbaar en professioneel universum te creëren. De baseline “Des matériaux de choix, pour tous” (“Kwaliteitsmaterialen voor iedereen”) vat de merkbelofte samen: kwaliteit, toegankelijkheid en diversiteit, ten dienste van zowel professionals als particulieren.
Centraal in het project staat het concept “À vos côtés” (“Aan uw zijde”), ontwikkeld als een narratieve en menselijke rode draad. Het belichaamt de nabijheid, beschikbaarheid en betrokkenheid van het bedrijf tegenover alle stakeholders: medewerkers, klanten, management, leveranciers en partners. Door dit concept in alle middelen door te voeren, werd de bedrijfscultuur vertaald naar duidelijke, oprechte en motiverende boodschappen — een voorbeeld van storytelling in lijn met de waarden op het terrein en de strategische visie.
De opening van de nieuwe vestiging in Gosselies vormde een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Wauters. Arpeggio coördineerde de volledige communicatie rond dit evenement: opstellen van het actieplan, ontwikkeling van fysieke en digitale middelen, content voor sociale media, coördinatie van dienstverleners en ondersteuning tijdens de inhuldiging. Een volledig traject dat strategische nauwkeurigheid combineert met creatieve uitvoering, ten dienste van zichtbaarheid en performance.
« Veranderen van naam en imago is een delicate oefening. Arpeggio ondersteunde ons zorgvuldig en met een duidelijke aanpak. Elke beslissing werd samen genomen. »
Bastien Wauters, CEO
Cookies
Ons cookiebeleid heeft tot doel u te informeren over het gebruik van cookies of vergelijkbare opslagtechnologieën op onze website. Door verder te surfen op deze website, gaat u akkoord met het gebruik van de onderstaande cookies. Meer informatie